Вітрильні тканини

Вітрильні тканини

Розвиток технологій, створення нових матеріалів сильно вплинув і на розвиток вітрильного спорту та яхтингу в цілому. Легкі та міцні матеріали, такі як Кевлар, Вектран, Спектра, Динема, Технора, Карбон та ін. дозволили створювати дуже міцні та легкі конструкції. Не оминув прогрес і виробництво вітрильних тканин. Крім широко застосовуваних волокон поліестеру, нейлону, пентакса все частіше зустрічаємо у конструкції тканини Спектру, Вектран, Кевлар.

На сьогоднішній день основним матеріалом для виробництва вітрил є поліамідні волокна. З цих волокон створюються поліестерові тканини, такі як Дакрон, Терілен, Лавсан. Це комерційні назви в принципі одного й того самого матеріалу. Основна різниця полягає у формі з'єднання молекул. Якщо у дакрона структурна формула – це витягнутий ланцюжок, то у лавсану більше нагадує дерево або кущ. Ці матеріали створюються для різного призначення та ваги. Для виготовлення вітрил на різні за величиною човни і для різних районів плавання, а також курсів щодо вітру, проектуються та виготовляються відповідні тканини, які максимально задовольняють цим вимогам.

photo_yakhty (116)

Групи матеріалів з яких виготавляються вітрила

Монотканини

виготовляються на ткацьких верстатах, в процесі ткацтва задаються певні параметри як кількість ниток основи і качка, а так само їх товщина, після ткацтва, як правило, полотно тканини проходять фінішну обробку різними смолами, які заповнюють простору між волокнами і пп. Отже, усувається початкова деформація тканини. Залежно від виду просочення (смоли), що застосовуються, виходять різні фізичні властивості тканини, а саме жорсткість або м'якість самого матеріалу. Матеріали з жорстким фінішем (Polykote, HTP, MHTP) менш зручні при роботі з вітрилом при його постановці та прибиранні, а також зберіганні, але вони краще тримають форму профілю і менше деформуються. Матеріали з м'яким фінішем (Polypreg, MTO, FTO), зручніше при збиранні, постановці вітрила, а також взяття рифів.

Сучасні вітрильні тканини проектуються та виготовляються для певного виду крою. Також є тканини збалансовані, які можна використовувати для обох видів крою.

Ламінати

це багатошарові матеріали, з яких виготовляють вітрила. Основну структуру полотна складають волокна з арамідних ниток, які сприймають основне навантаження, що виникає в матеріалі, а проміжок заповнений плівкою, яка при спіканні фіксує волокна в певному напрямку і є поверхнею матеріалу.

Так як плівка легко ушкоджується, все більше стали застосовувати таффету, це тонкий шар тканини, який запікається одночасно під час виготовлення матеріалу. Він може бути як інтегрованим у середину матеріалу, так і бути з одного або з обох боків матеріалу.

Таффета значно підвищує термін служби тканини, що ламінується.

Вітрильні тканини в залежності від передбачуваних курсів щодо вітру

Тканини для лавірувальних вітрил

Для лавіровальних вітрил існує великий асортимент тканин з дакрону, а також ламінатів. Познайомитися з тканинами для вітрильників можна тут:

http://www.contendersailcloth.com/Cruiser/cruising-upwind

http://www.contendersailcloth.com/Performance%20Cruiser/performance-cruising

http://www.contendersailcloth.com/Clubracer/Clubracing-upwind%20cross%20cut

http://www.dimension-polyant.com/en/Wovens_2_1_1.php

Тканини для вітрил на повні курси

Не менш широкий асортимент тканин для вітрил на повні курси.
З цими тканинами можна познайомитись тут:

http://www.contendersailcloth.com/Clubracer/Clubracing-reaching

http://www.contendersailcloth.com/Clubracer/Clubracing-downwind

http://www.dimension-polyant.com/en/Spinnaker_2_6_1.php